Opiskelijakunta

Riihimäen lukiossa toimii opiskelijakunnan hallitus. Hallituksen tavoite on edistää opiskelijoiden etua koulun asioissa. Hallitukselle kuuluu seuraavia tehtäviä: kokouksien pitäminen, anomusten käsitteleminen, virkistystilaisuuksien ja tapahtumien järjestäminen, mukavien hyödykkeiden hankkiminen (esim. eväs- ja limuautomaatit, pingispöytä, pöytäfutis).

Tämän lisäksi hallitus ajaa lukiolaisten asemaa. Hallituksen aloitteesta on esimerkiksi poistettu lukion materiaalimaksut. Hallitus on myös työstänyt paljon 18-vuotiaiden poissaoloselvitysasiaa.

Vaikka toiminta kuulostaa hyvin viralliselta, se ei ole tylsää. Kokouksissa oppii tuntemaan hallitustovereita. Yhdessä myös herkutellaan ja pidetään hauskaa.

Hallitukseen pääsee mukaan ilman suurta vaivaa. Aina lukuvuoden alkupuolella pidetään vaalit, joihin kuka tahansa saa ilmoittautua. Vaaleja ei kannata pelätä, sillä niissä ei nolata ketään. Lopuksi 8 henkilöä valitaan ja he muodostavat hallituksen. Hallitus päättää keskenään tehtävät kullekin henkilölle. Hallitukseen valitaan puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri, rahastonhoitaja, tapahtumavastaava, yritysvastaava, elintarvikevastaava sekä markkinointivastaava.

Toimintaan kannattaa tulla mukaan, jos haluaa vaikuttaa koulun asioihin. Jäsenyys näyttää toki hyvältä myös CV:ssä!