Kuva: Menni Suominen

Kotiväelle

Lukiolaisen kotiväen tehtävänä on tehdä itsensä tarpeettomaksi ja olla paikalla silloin, kun tarvitaan. Lukioaikana nuori opiskelee itsenäistymistä. Hänen on opittava kantamaan vastuuta omista opinnoistaan ja uskallettava pyytää kodin ja koulun aikuisten apua silloin, kun omat siivet eivät vielä kannakaan.

Lukuvuoden kotiväenillat

24.1.2024  2. vuosikurssin kotiväenilta

14.12.2023 Ysien kotiväenilta

9.11.2023    Abien kotiväenilta

7.9.2023    1. vuosikurssin kotiväenilta

• Huoltajatiimi on vanhempien vertaistukiryhmä erityisesti uusien lukiolaisten vanhemmille. Muutos yläkoulusta lukioon on iso harppaus. Uudet asiat voivat mietityttää uusien lukiolaisten vanhempia: nuoren itsenäistyminen ja vastuu opinnoista. Vuorovaikutuksen lisääminen erityisesti vanhempien ja koulun välillä huoltajien edustaja voi olla mukana koulun opiskeluhuoltoryhmässä.

• Auttaa tarvittaessa koulun omissa tapahtumissa (penkkarit, kotiväenillat, jne)
    • Avaa yhteistyömahdollisuuksia lukion ja yritysten välille
    • Yritys- ja ammattiesittelyt, stipendit
    • TET-paikat