Iloinen penkkariryhmä

Abivuosi

Lukio huipentuu abivuoteen, jonka tärkeimmät näytönpaikat ovat syksyn ja kevään ylioppilaskirjoitukset. Abivuonna lukiota käydään pääsääntöisesti kolme ensimmäistä jaksoa, joita seuraa reilun kuukauden mittainen lukuloma ennen kevään ylioppilaskirjoituksia. Ahkeran puurtamisen lisäksi vuoteen mahtuu kaikenlaista muutakin kivaa.

Abivuonna voit suorittaa esimerkiksi lukiodiplomeja tai puheviestinnän valtakunnallisen päättökokeen. Helmikuussa vietetään penkkareita, joihin valmistaudutaan penkkariasun ja lakanoiden suunnittelulla. Kun koko vuosi on hiki hatussa viimeistelty lukio-opintoja, penkinpainajaiset on ansaittu juhlapäivä. Abeille mieluisia tapahtumia ovat myös TJ 100 -päivä, abi-huppareiden suunnittelu sekä abien pukeutumisviikko.

Nelivuotiset opiskelijat

Lukio suoritetaan yleensä kolmessa vuodessa.

Jos olet ensimmäisen tai toisen lukiovuoden aikana opon kanssa tarkistanut opintosuunnitelmasi ja anonut rehtorilta lupaa suorittaa lukio 3,5 tai 4 vuodessa, opintosi jatkuvat. Tällöin liityt uuteen opintoryhmään abivuonna 4. jakson alussa ja saat uuden ryhmänohjaajan.

RyhmäRyhmänohjaajaKotiluokka
21 ATurunen Heidi